سفارش تبلیغ
صبا ویژن
50-46.jpg

یک متخصص پزشکی ـ ورزشی اعتقاد دارد همان طور که برای انواع بیماری‌ها نسخه‌های دارویی تجویز می‌شود، برای اغلب بیماری ها نیز نسخه‌های ورزشی وجود دارد که اگر درست استفاده شود، هزینه‌های درمانی کاهش پیدا خواهد کرد.

دکتر امیر مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به هفته سلامت و تاثیر ورزش در افزایش سطح سلامت عمومی عنوان کرد: بر اساس آخرین تحقیقات علمی انجام شده، ورزش نقش بسزایی در کاهش علل مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی، عروقی، تنفسی ، کبدی و کلیوی دارد، به طوری که ثابت شده بیماری‌های قلبی، عروقی و فشار خون بالا در افرادی که ورزش می‌کنند، کمتر از سایر افراد دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: ورزش علاوه بر کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی نقش معجزه آسایی در کاهش میزان درصد چربی و وزن دارد، همچنین ثابت شده کسانی که به ورزش روی می آورند، کمتر دچار عارضه سرطان روده بزرگ و بیماری هایی دیابتی می‌شوند، در حقیقت ورزش نقش محافظت کننده ای در برابر این دو بیماری ایفا می‌کند.

این متخصص پزشکی ـ ورزشی یکی از شایع ترین بیماری های عضلاتی ـ اسکلتی را کمردرد عنوان کرد و یادآورشد: بعد از سرماخوردگی یکی از شایع‌ترین بیماری که اکثر مردم به آن مبتلا می‌شوند، کمر درد است که از نظر علم پزشکی ثابت شده تنها راه درمان این بیماری ورزش است که می‌توان بر آن غلبه کرد، ضمن این که پوکی استخوان را نیز باید به این لیست اضافه کرد که متخصصین ورزش برای بهبود این بیماری، بیماران را به انجام فعالیت‌های ورزشی تاکید می‌کنند.

 

ورزش همگانی

 

مردانی به تاثیر ورزش در صحبت کاهش مشکلات روانی اشاره کرد و گفت: ورزش علاوه بر کاهش بیماری های جسمانی، ‌اثرات چشمگیری در بهبود بیماری‌های افسردگی، استرس و اضطراب دارد. هر چند این تاثیر 100 درصد نیست، اما کسانی که سراغ ورزش می‌روند کمتر دچار افسردگی و اضطراب می‌شوند.

پزشک تیم ملی شنا در ادامه به تعریف واقعی ورزش و سلامت اشاره کرد و متذکر شد: معنی واقعی ورزش این نیست که آخر هفته‌ یک روز کوهپیمایی کنیم و یا به یک رشته خاصی اختصاص دهیم، بلکه در طول هفته‌ باید حداقل 150 دقیقه فعالیت ورزشی که ضربان قلب را 60 تا 70 درصد بالا ببرد، داشته باشیم.

وی گفت: کسی که هفته‌‌ای یک بار به فوتبال و یا فعالیت دیگری می پردازد باید قبل از انجام هر گونه فعالیتی تمرینات هوازی، قدرتی و انعطاف پذیری مناسبی داشته باشد، سپس به فعالیت‌های تفریحی بپردازد، در غیر این صورت دچار آسیب دیدگی می‌شود.

مردانی ادامه داد: با توجه به این که در هفته‌ سلامت قرار داریم، تنها به مقوله ورزش پرداختن کافی نیست، بلکه باید بدانیم چگونه ورزش کنیم تا ریسک آسیب پذیری را کاهش دهیم. برای همین منظور پیشنهاد می‌کنم افرادی که بین 60 تا 65 سال قرار دارند و یا کسانی که بیماری‌های قلبی، عروقی ، تنفسی، کلیوی، کبدی و دیابت مبتلا هستند، قبل از انجام هر گونه فعالیت ورزشی حتما به یک متخصص ورزشی مراجعه کنند تا ریسک آسیب دیدگی خود را به حداقل برسانند. در غیر این صورت گاهی برنامه‌های ورزشی آسیب‌های جبران ناپذیری را متوجه این گونه افراد می‌کنند.

این متخصص پزشکی ورزش تصریح کرد: درست است در اکثر جاها مشکل مالی و امکانات برای انجام فعالیت‌های ورزشی داریم، اما به نظر می‌رسد بیش از مشکلات مالی از لحاظ مدیریت منابع مالی و انسانی دچار مشکل هستیم به عنوان مثال عمل جراحی قلب باز برای بخش خصوصی حداکثر 10 میلیون بار مالی دارد و برای بخش دولتی پنج میلیون تومان، حال بخش عظیمی از این هزینه‌ها را می‌توان با برنامه‌های ورزشی و رجوع کردن به متخصصین ورزش به حداقل رساند.

مردانی یکی از مشکلات کنونی ورزش را تعامل بسیار ضعیف سازمان وزارت بهداشت یا وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت : اگر تعامل بیشتری بین این دو وزارتخانه برقرار شود و بیمه های درمانی به جای این که فقط به فکر درمان باشند، یک بخشی از هزینه‌های درمانی را برای پیشگیری از بیماری‌ها اختصاص دهد و بدون شک در آینده می‌توانیم بر بسیاری از بیماری‌ها غلبه و شدت آن را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: هم اکنون تعامل وزارت بهداشت با وزارت ورزش و جوانان فقط در حد برگزاری همایش‌ها و راهپیمایی‌های همگانی است، در حالی که اگر کار گروه مشترکی میان وزارت بهداشت ، وزارت ورزش و جوانان و سازمان کار و تامین اجتماعی ایجاد شود، با ورزش می توانیم در جهت پیشگیری از انواع بیماری‌ها حرکت کنیم.

این متخصص پزشکی ورزشی در پایان پیرامون ترویج ورزش همگانی اظهار کرد: اهمیت ورزش همگانی در کشور ما هم اکنون به شکلی است که یک فرد 25 ساله در کنار 65 ساله و یا یک ورزشکار سالم در کنار فردی که دچار دیابت و یا بیماری دیگری است، قرار می‌گیرند و ورزش می‌کنند، در حقیقت در ورزش همگانی گروه بندی رعایت نمی‌شود، حال اگر گروه‌های هم سطح با هم ورزش کنند، تاثیر زیادی در عملکرد افراد خواهد داشت و ریسک آسیب پذیری کمتر خواهد شد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

آشنایی با ورزش جدید و عجیب پارکور+تصاویر حیرت آور
این ورزش در دسته ورزش های خطرناک قرار می گیرد و باید در آن از قدرت بدنی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار بود چرا که با یک لحظه بی توجهی حادثه ناگواری رخ می دهد.
صراط: نام ورزش پارکورکه ریشه فرانسوی (به فرانسوی: Parkour) به معنای هنر جابجایی یا شهرنوردی دارد .

این ورزش در دسته ورزش های خطرناک قرار می گیرد و باید در آن از قدرت بدنی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار بود چرا که با یک لحظه بی توجهی حادثه ناگواری رخ می دهد.

در این ورزش فرد با استفاده از پرش ها و استفاده از عوامل طبیعی و غیر طبیعی موجود در محیط ، به مکان های خاصی دسترسی پیدا میکند، مثلا به صورت مقطعی از روی دیوار راه می رود یا از ارتفاعات زیاد به زمین می پرد و بالعکس و یا از موانع مختلف با پرش های بلند عبور می کند .

به گزارش سرویس ورزشی صراط نیوز بر خلاف بسیاری ورزش‌های دیگر پارکور در زمین یا ورزشگاه اختصاصی تمرین نمی‌شود، البته تلاش‌هایی در این رابطه صورت گرفته‌است و افراد در محیط‌های شهری مانند سالن‌های ورزش، پارک‌ها، زمین‌های بازی و سازه‌ها و ساختمان‌های رها شده تمرین می‌کنند که باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی مانند تجاوز به حریم شخصی، آسیب رساندن به اموال عمومی و تمرین در مکان‌های نامناسب شده‌ است .

پارکور وسیله و تجهیزات خاصی احتیاج ندارد و کسانی که این ورزش را انجام می دهند معمولاً لباس‌های ورزشی یا معمولی سبک و راحت می‌پوشند . تنها چیزی که توصیه شده‌است یک کفش ورزشی سبک با چسبندگی زیاد است بعضی ازاین افراد از مچ بند برای محافظت از مچ هایشان و برخی نیز از دستکش‌های نازک ورزشی برای حفاظت از کف دستهایشان استفاده می‌کنند که به علت کم کردن چسبندگی و حس باعث موضع منفی بعضی ازآنان می‌شود.

این ورزش که چند وقتی هست در تهران و شهرستان ها طرفدار پیدا کرده تا به حال صدمات مختلفی را نیز به همراه داشته و به همین دلیل با اقبال عمومی از سوی جوانان مواجه نشده است .

اینگونه به نظر می رسد که این ورزش جدای از لحظات شاد و هیجان انگیزی که برای مدت کوتاهی در پی خواهد داشت ورزشکاران این رشته ورزشی از احتمال بسیار بالای شکستگی دست و پا برخوردار خواهند بود .

با توجه به نفوذی که پارکور در آینده در بین جوانان خواهد داشت به نظر می رسد فدراسیون آمادگی جسمانی از هم اکنون باید فکری به حال ساماندهی و نظارت بیشتر بر تمرینات و مشکلات این رشته ورزشی پر خطر و جذاب داشته باشد .

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

گروه خونی O :
صادق، خوشبین و پر انرژی هستند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. برای رسیدن به هدف قدرت و تحمل خوبی دارند. اگر در میانه راه به بیهوده بودن کاری که در حال انجامش هستند پی ببرند، خیلی راحت آنرا رها می کنند. درباره ی گذشته مثبت اندیشند، لذا چندان افسوس گذشته را نمی خورند.به مسائل مادی اهمیت می دهند. آرام و باثباتند و در برابر صداقت بسیار حساسند. رک و صریح نظراتشان را بیان می کنند. می توانند از جزئیات براحتی صرفه نظر کنند. غالباً از رهبری کردن خوششان می آید و معمولاً از قدرت تمرکز خوبی برخوردارند.

گروه خونی B :
براحتی از دیگران دستور نمی گیرند. سریع تصمیم گیری می کنند، قابل انعطافند و چندان به قوانین اهمیت نمی دهند. به مسائل علمی و اکتشافات علاقه فراوانی دارند. چندان صبور به نظر نمی رسند و از کارهای رقابتی خوشان نمی آید. معقول و خونسردند و درعین بامزگی، بسیار خجول هستند. از بیان ایده های جدید نمیهراسند. از مورد انتقاد قرار گرفتن ترسی ندارند. از انجام کاری به مدت طولانی خسته و دلزده نمی شوند. براحتی می توانند خاطرات گذشته را فراموش کنند. خلاق و مبتکر بوده و بین کار و تفریح نمی توانند مرزی قائل شوند.

گروه خونی A :
محتاط در تصمیم گیری، بدبین و بسیار حساس هستند و مایلند مسائل را به دو گروه سیاه و سفید تقسیم کنند. به قوانین و استانداردهای اجتماعی بسیار اهمیت میدهند. از تحمل و صبر بالایی برای انجام کارهای فیزیکی و رقابتی برخوردارند. به آینده بسیار بدبینند و براحتی می توانند ظاهر آرامی از خودشان نشان دهند، حتی اگر عصبانی باشند. به نظرات دیگران بسیار اهمیت می دهند. اگر قلبشان بشکند، به سختی التیام می یابد. آنها بسیار مسئولند و همواره خطی بین کار و تفریح میکشند. آنها معتقدند که در مسائل دینی و اخلاقی می توان به کمال رسید. ترجیح می دهند از سرگرمی هایی بهره ببرند که از فشار عصبیشان بکاهد.


گروه خونی Ab :
رومانتیک و احساساتی هستند و به شدت فعالند. در تجزیه و تحلیل مسائل بسیار ماهرند. در نقد موضوعات مختلف بسیار منصف اند. درموقع لزوم نمی توانند سریع تصمیم بگیرند. برای سخت کار کردن و صبور بودن باید سعی کنند. درباره ی گذشته بسیار حساسند و از قدرت فهم بلایی برخوردارند. چندان مسئولیت پذیر نیستند. خونسردند اما در برخورد با مسائل غیرمنتظره خیلی زود نگران می شوند. حالات روحی آنها خیلی سریع تغیر می کند. می توانند در آنِ واحد چند کار را با هم انجام دهند و از کارهای هنری بسیار خوششان می آید.

نکته آخر:گروه خونی، در ساخت شخصیت ما نقش بسیار مؤثری دارد و این مسئله برای دانشمندان و محققین روشن شده است.


نظر()

  

ورزش های کگل چیست؟

ورزش های کگل ورزش هایی برای تقویت عضلات حمایت کننده مجرای ادراری، مثانه، رحم و راست روده (رکتوم) هستند. مبدع این ورزش ها آرنولد کگل متخصصی زنانی است که در دهه 1940 میلادی این ورزش ها را برای کمک به درمان بی اختیاری پس از زایمان ابداع کرد.

چرا ورزش های کگل اینقدر مهمند؟

این ورزش ها به بهبود بسیاری از مشکلات پس از زایمان کمک می کنند. تحقیقات نشان داده است که زنانی که در طول حاملگی بطور مرتب این ورزش ها را انجام می دهند بهتر می توانند پس از زایمان بی اختیاری را کنترل کنند. حتی در صورتیکه این ورزش ها در زمان حاملگی انجام نشوند ولی به فاصلی کوتاهی پس از زایمان شروع شوند، باز هم می توانند در کاهش بی اختیاری کمک کننده باشند. همچنین بکارگیری همیشگی این روش می تواند در کاهش بی اختیاری در سنین بالا نیز کمک کننده باشد.

ورزش های کگل همچنین سبب افزایش جریان خون ناحیه راست روده و در نتیجه کاهش احتمال ایجاد هموروئید شده و به ترمیم پرینه (محل بین سوراخ مهبل و مقعد) بعد از اپیزیوتومی (برشی که در زایمان طبیعی روی ناحیه پرینه داده می شود) یا پارگی کمک می کند. این ورزش ها همچنین به جمع شدن مجدد بافت مهبل که پس از زایمان طبیعی اندکی شل می شود کمک کرده و به این شکل بر زندگی جنسی زوج ها نیز مؤثرند.

چگونگی انجام ورزش های کگل

برای انجام این ورزش باید عضلات دور مهبل و مقعد را سفت کنید (درست مثل زمانی که می خواهید جلوی جریان ادرار را بگیرید) و 8 تا 10 ثانیه نگهدارید و سپس آزاد کنید. البته این کار را هنگام ادرار کردن انجام ندهید بلکه اگر فقط می خواهید درستی انجام آن را کنترل کنید برای یک لحظه موقع ادرار کردن امتحان کنید. یک راه دیگر برای اطمینان از اینکه عضلاتی را که منقبض می کند همان هایی هستند که باید باشند این است که انگشت را در درون مهبل قرار داده و عضلات را منقبض کنید. اگر روی انگشتتان احساس فشار کردید معلوم است که ورزش را بصورت صحیح انجام می دهید. شکم و عضلات نشیمن نباید هنگام انجام ورزش های کگل حرکت کنند.

چند وقت یک بار باید ورزش های کگل را انجام داد؟

با چند انقباض در هر بار شروع کنید. با قوی تر شدن عضلات تعداد انقباضات در روز و زمان نگهداشتن انقباض را افزایش دهید. در هر بار انجام ورزش 10 انقباض انجام دهید و آرام آرام این مقدار را به حداکثر 3 تا 4 بار ورزش (که هر کدام شامل 10 انقباض است) به تعداد 3 بار در روز برسانید. سعی کنید ورزش های کگل را به برنامه همیشگی و روتین خود تبدیل کنید. این کار را می توانید هنگام بیدار شدن از خواب، تماشای تلویزیون، یا قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. در مجموع، زمان انجام این ورزش ها مهم نیست بلکه مهم این است که بطور مرتب انجام شوند.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ