سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه پینت بال

اوایل دهه ی 1970 در وزارت کشاورزی امریکا ماشین هایی وجود داشت که عقب آنها پمپی متصل بود که رنگ را به مسافت های دور پرتاب می کرد و با این وسیله ، درخت هایی که باید قطع یا هرس می شدند ،علامت گذاری می کردند.
ایده ی تبدیل این سیستم به صورت یک بازی از آن زمان آغاز شد.تکمیل نشانه روهای قابل حمل و تکنولوژی ساخت آنها تا اوایل دهه ی 1980 طول کشید که در آن زمان نشانه روها از نوع شات گان و پینت بال های مصرفی در آن از رنگ های معمولی بودند.در سال 1981 در امریکای شمالی اولین بازی به طور رسمی با 12 بازیکن مسلح به نشانه روهای بادی با هدف تسخیر پرچم شروع شد و به شکل امروزی پایه گذاری شد.

در حدود پانزده سال است که پینت بال به طور رسمی بازی میشود و 5 سال است که به کمیته بین المللی المپیک معرفی شده است تا در بازی های المپیک به عنوان ورزشی جدید وارد گردد فرم جدید پینت بال در حال بررسی درکمیته بین المللی المپیک تحت نام x-ball می باشد . از پینت بال به عنوان شطرنج زنده در جهان نام برده می شود.

ورزش پینت بال در ایران از سال 1380 بنا نهاده شد. زمین ورزشی ماتریکس مجموعه ی ورزشی انقلاب اولین زمین ایرانی ژینت بال می باشد.این زمین بزرگ ترین زمین سر پوشیده در جهان می باشد .

پینت بال در جهان امروز

به ادعای صاحب نظران صنعت پینت بال ، این ورزش اخیراً در جهان به عنوان چهارمین ورزش پُر تحرک محسوب می شود و حتی از اسنو بورد نیز جلو تر زده است .

یک آمار مختصر از ورزش پینت بال این چنین نشان می دهد:

تنها در امریکا شمالی تعداد 1400 زمین پینت بال وجود دارد و تیم های فعال نیز حدود 7600 تیم می باشد . تعداد 325 لیگ مسابقه نیز در امریکای شمالی وجود دارد .

آخرین و مهمترین موضوع آنکه تعداد 175 دانشگاه در جهان مجهز به باشگاه پینت بال می باشند .

زمین بازی

1- زمین مسابقه باید زمینی صاف و هموار به ابعاد 55×33 متر و در یک منطقه بدون شیب باشد، تا میزان حوادث را کاهش داده و کاملاً به وسیله توری مورد تأیید انجمن محصور گردد تا امنیت مسابقه را تضمین نماید. در زمین بازی حداقل 25 مانع به فاصله حداقل 5/1 متر از خطوط اطراف زمین قرار می‌گیرد.خطوط اطراف زمین بازی باید به گونه‌ای کشیده شود که به وضوح قابل دیدن بوده و حداقل 5/1 متر با تور اطراف زمین فاصله داشته باشد.

2- ایستگاه پرچم حداقل 2 متر عرض داشته و در وسط مرزهای عرضی زمین قرار دارد.

3- هیچ تیمی یا بازیکنی به هیچ وجه حق ایجاد تغییر در زمین بازی را نخواهد داشت.

4- بازیکنان برای شرکت در مسابقه باید کارت شناسایی معتبر و مخصوص انجمن پینت بال ایران را داشته باشند. بازیکنان بایدبتوانند کارت شناسایی خود را در تمام مواقع ازجمله در زمین بازی ارائه دهند. هیچ بازیکنی بدون نشان‌دادن کارت شناسایی پیش از شروع بازی، اجازه شرکت در مسابقه را ندارد.

5- فقط بازیکنانی که کارت شناسایی معتبر مربوطه و اشخاصی که دارای مجوز رسمی هستند، مجازند وارد منطقه مجاز ورزشکاران شوند.

تعداد نفرات و تیمها

مسابقات این رشته ورزشی بصورت تیمی وبه تعداد 5 و7 نفره برگزار می شود درمسابقه های هفت نفره ،حداکثر تا 7 بازیکن و5 نفره حداکثر تا 5 بازیکن به عنوان بازیکن اصلی داخل زمین می گردند . تیمها می توانند درمسابقات تا 8 نفر ذخیره داشته باشند.

نحوه بازی

1- زمان بازی 20 دقیقه بوده و تیمی برنده است که موفق شود دراین مدت بدون اصابت گلوله پرچم تیم مقابل رابرداشته ودر داخل زمین خود در جایگاه مخصوص قرار دهد .

(مسابقات M هفت ) باتوجه به سناریوهای پیش بینی شده مسابقات درشکل های مختلف با نامهای cpl و spl برگزار می گردد که زمان بازی متغیر بوده وچنانچه تیمی به امتیاز 4 دست یابد عملا برنده مسابقات خواهد بود وبازی پایان یافته تلقی می گردد.

2- برای انجام مسابقات حداقل 8 داور ویک سرداور باید حضور داشته باشند.

3- پیراهن داورها مشکی یا راه راه عمودی سفید می باشد .

4- داورها در حین بازی هیچ گونه اطلاعاتی در اختیار تیم ها نمی گذارند ، مگر در موارد مربوط به ایمنی ، اخطارها و لوازم و ملزوممات اخراجها.

5- بازیکنان هرتیم سعی می نماینددر زمان تعیین شده با همکاری وپشتیبانی یکدیگر پرچم تیم حریف را که درزمین مقابل قرار دارد تصاحب کرده وبه زمین خود بیاورند در جای مخصوص قرار دهند ومورد اصابت گلوله قرار نگیرند چنانچه هربازیکن درزمان تعیین شده مورد اصابت گلوله قرار بگیرد ازدور بازی حذف واخراج خواهد شد .

6- برنده مسابقه تیمی است که بتواند در زمان تعیین شده پرچم تیم حریف رااز زمین حریف به زمین خودی آورده ودر جای ویژه قرار دهد .

7- چنانچه در زمان تعیین شده تیمی نتواند پرچم تیم حریف را تصاحب نماید تعداد بازیکنان داخل زمین ملاک برنده بودن می باشد.

لوازم و ملزومات بازی

1- نشانه زن یا اسلحه : که بوسیله کپسول هوای فشرده کار می کند ومی تواند گلوله های ژلاتینی راپرتاب نماید .

2- گلوله ژلاتینی : این گلوله ها از مواد ژلاتینی خوراکی رنگی تهیه شده که مواد شیمیایی و سمی ندارد.

3- کلاه و لباس مخصوص

آ : هر بازیکن می تواند از دو لایه لباس استفاده نماید ،ولی در صورتیکه رسما اعلام شود که دمای هوا زیر 10 درجه سانتی گراد است استفاده از سه لایه لباس نیز بلا مانع خواهد بود .لباس بازیکنان یک تیم می بایست یکسان بوده ونباید مانند لباس داوران سیاه وراه راه سفید داشته باشد.

ب : لباس بازیکنان شامل شلوار و پیراهن ورزشی و بدون هیچگونه پارگی و شکاف بوده و باید کاملاً مطابق سایز آنها باشد. بازیکنان نمی‌توانند از شلوار یا پیراهن‌های ورزشی که از پارچه‌های جذاب مایعات (نمدی ) یا پارچه‌های لیز تهیه شده، استفاده کنند..

ت : بازیکنان نباید از کفش‌هایی با استوک فلزی استفاده کنند.

ث :بازیکنان می‌توانند از یک جفت دستکش با لایه محافظ استفاده نمایند.

ج : بازیکنان میتوانند از کلاه یا محافظ سر که بیشتر از 2 سانتیمتر پائین‌تر از شانه‌ها نباشد استفاده کنند.

ح : اگر معلوم شود که بازیکنی در طی بازی از پوشش غیر قانونی استفاده کرده اخراج خواهد شد.

- منبع : ورزشکار بدون مرز


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


پیلاتس و یوگا امروزه در جوامع مختلف، علاقمندان به خود را دارد. جنس و سن در این ورزش فرقی ندارد و همگان برای سلامتی این ورزش را انجام می دهند. این دو نوع ورزش جدید، برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید می باشند.

پیلاتس (Pilates) ، ورزشی است که تمام تمرکز خود را بر روی پیشرفت بدن بر اساس توازن معطوف می کند.


 

فواید انجام حرکات پیلاتس

1- به انعطاف پذیری ستون فقرات کمک می کند.

2- آگاهی بیشتری راجع به بدن مان، به ما می دهد.

3- عضلات را قوی و طول عضلات را زیاد می کند.

4- عضلات شکم را تقویت می کند.

5- فکر و جسم هر دو با هم کار می کنند.

6- استرس را کم می کند و انرژی را افزایش می دهد.

7- شکم را صاف و کمر را باریک می کند.

8- پس از جراحی و یا صدمه دیدن، بهبودی را سرعت می بخشد.

9- حرکات مفاصل را افزایش می دهد.

10- گردش خون را تسهیل می کند.

11- درد مفاصل و درد پشت را آرام می کند.

12- یک ورزش بسیار خوب برای داشتن اندامی مناسب می باشد.

13- با این ورزش، احساس بهتری می کنید.

14- به زنان شیرده کمک می کند تا زودتر به وزن قبل از بارداری شان برسند.

15- یک ورزش ملایم می باشد و به شما روحیه می دهد.

16- با انجام صحیح تنفس ، اکسیژن به بدن می رساند و عضلات شکم را سفت می کند.

پیلاتس به افراد کمک می کند تا بتوانند وضعیت ایستادن و نشستن خود را بهتر کنند.

 

آیا پیلاتس برای مردان هم مفید است؟

هم مردان و هم زنان به ورزش نیاز دارند. عضلات پاهای مردان سفت و قسمت لگن آنها کوچک تر از زنان می باشد.

به چند نمونه از فواید پیلاتس برای مردان اشاره می کنم:

1- همانطور که می دانیم، چربی بدن مردان کم می باشد. چربی بدن مردان بیشتر در شکم آنها جمع می گردد که آنها را مستعد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می کند. از این لحاظ، پیلاتس باعث کاهش مقدار چربی شکم می شود.

2- مردان وزنه بردار، انعطاف پذیری مناسب را برای انجام کارها ندارند. اما با پیلاتس می توانند، انعطاف پذیری عضلات را افزایش دهند.

3- پیلاتس، هم برای زنان و هم برای مردان مفید است. زندگی زناشویی بهتری را با پیلاتس می توانید تجربه کنید.

4- پیلاتس، مرکز بدن را تقویت می کند و به زنان و مردان کمک می کند تا بتوانند وضعیت ایستادن و نشستن خود را بهتر کنند.

5- اگر شما از اندام خود ناراضی هستید، یا اندام تان خشک شده است، پیلاتس می تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند. پیلاتس با عضلات شما کار می کند و آنها را کنترل می نماید و استقامت و هماهنگی بین عضلات برقرار می کند.

 

حال دو نمونه از حرکات ورزشی پیلاتس را برای شما توضیح می دهم:

حرکت ورزشی شماره (1)

این حرکت ورزشی باعث تعادل بدن می شود. در این حرکت، عضلات درگیر عبارتند از: عضلات شکم و پشت. در این حالت، پشت زانوها و ران ها نیز کار می کنند. 2 تا 3 بار این ورزش را تکرار کنید.

این ورزش خوبی برای محل کار و یا خانه می باشد.

حرکات ورزش پیلاتس

قسمت اول

صاف رو به دیوار بایستید. قوزک پا، ران، شانه و گوش شما باید در یک راستا باشند. کف دست ها را به دیوار تکیه دهید ، طوری که آرنج دست کمی خم شده باشد. کف پاها باید روی زمین باشد. پاها موازی یکدیگر باشند. شکم تان را تو و بالا ببرید. ستون فقرات انحنای طبیعی خودش را باید داشته باشد.

قسمت دوم

زانوهایتان را خم کنید. در این حالت باید زانوها بالای انگشت شست پای تان باشد. به آرامی پایین بیایید. اندام تان را تکان ندهید و به جلو یا عقب نروید.

حرکات ورزش پیلاتس

قسمت سوم

پاشنه پا را بلند کنید. به جلو و یا عقب نروید. هنوز، زانو بالای انگشت شست باید باشد.

عضلات شکم در این قسمت به برقراری تعادل شما کمک می کنند. شما ممکن است احساس کنید که قسمت داخل ران و عضلات خارج ران در این قسمت شرکت دارند و ارتباطی بین پاشنه و استخوان نشیمن گاه برقرار می شود.

قسمت چهارم

فکر کنید یک خط عمودی وسط بدن قرار دارد. پاها را صاف کنید و میانه بدن خود را بالا ببرید. حالا شما ایستاده اید بدون زانوی خمیده، ولی پاشنه ها بلند باشند.

حرکات ورزش پیلاتس

قسمت پنجم

صاف بایستید و پاشنه ها را به سمت پایین فشار بیاورید و کف پاها را روی زمین قرار دهید. حال شما درست مثل قسمت اول ایستاده اید، اما احساس می کنید بلند قدتر شده اید.

حرکات ورزش پیلاتس

بیایید با هم این حرکت ورزشی را با کمی جابجایی مرور کنیم:

1- صاف بایستید.

2- پاشنه را بلند کنید، پاها مستقیم باید باشند.

3- زانوها را خم کنید، طوری که انگشت شست بالای زانوها باشد. سعی کنید صاف باشید و تکان نخورید. پاها موازی یکدیگر باید باشند.

4- در حالی که زانوها خمیده است، پاشنه پا را به سمت پایین فشار آورید.

5- حال، صاف بر روی پاهایتان بایستید.

 

حرکت ورزشی شماره (2)

در این ورزش، باید پاها موازی یکدیگر قرار داشته باشد. این وضعیت پاها، اجزای عضلات داخلی ران را افزایش می دهد و تعادل را برقرار می کند. شما همچنین می توانید دور از دیوار باشید. اما بهتر است برای دفعه های اول، کنار دیوار بایستید. شما می توانید پشت به دیوار و یا پهلوی دیوار بایستید. این ورزش را دو تا سه بار تکرار کنید.

قسمت اول

صاف بایستید. پاشنه پاها به هم چسبیده و بین انگشتان شست پاها فاصله ای ایجاد شود. ران ها نیز به هم چسبیده باشد.

قسمت دوم

عضلات شکم را تو ببرید و زانوهایتان را خم کنید. ساق پایتان به سمت خارج می رود. اجازه ندهید که قوزک پایتان به سمت داخل بیاید. خود را کنترل کنید.

حرکات ورزش پیلاتس

قسمت سوم

در همان حال زانوی خمیده، پاشنه پاها را از زمین بلند کنید. خود را بالا نکشید. پاهای خود را کنترل کنید و زانوهای تان را در امتداد انگشتان شست پاها نگه دارید.

قسمت چهارم

ران ها را به هم نزدیک کنید و پاها را صاف کنید. دقت کنید که پاشنه های پاهایتان به هم چسبیده باشند. همانطور که پاهایتان را بالا می برید، احساس می کنید که قسمت بیرونی پاهایتان کار می کند.

شما تصور می کنید که استخوان نشیمنگاه تان نزدیک به هم شده، عضلات شکم بالا رفته، ستون فقرات و گردن شما دراز شده و به آسمان نزدیک شده است. شانه راحت باید باشد. یک لحظه در این موقعیت بمانید. تنفس کنید و لبخند بزنید.

قسمت پنجم

صاف بایستید. ران ها را به هم بچسبانید و پاشنه پای تان را به سمت پایین فشار بیاورید.

حرکات ورزش پیلاتس

بیایید با هم این حرکت ورزشی را با کمی جابجایی مرور کنیم:

1- صاف بایستید.

2- پاشنه پا را بالا ببرید، پاها صاف باشند. بدن خود را به داخل بکشید.

3- زانوهای خود را خم کنید. سعی کنید تعادل خود را حفظ کنید. پاهایتان به سمت خارج می رود.

4- زانو خم، بدن کشیده و پاشن ها ب سمت زمین فشار دهید.

5- پاها را به هم بچسبانید و دوباره صاف بایستید.


نظر()

  

ورزش پیلاتس

 


 

تقریبا همه انسان ها در دوران کودکی از نعمت رشد جسمانی طبیعی برخوردارند، اما با شروع دوران بلوغ، جسم افت کرده و شانه ها خمیده می شوند، عضلات شل و آویزان شده و نیروی حیاتی به شدت تحلیل می رود.

پس چه باید کرد؟

برای جلوگیری از این روند، ورزش کردن مفید است و یکی از بهترین ورزش ها، پیلاتس می باشد.

 


 

پیلاتس چیست؟

پیلاتس (کنترولوژی) ، عبارت است از ایجاد هماهنگی کامل بین جسم، ذهن و روح.

پیلاتس (Pilates) ، ورزشی است که تمام تمرکز خود را بر روی پیشرفت بدن بر اساس توازن معطوف می کند و این توازن از طریق استحکام ماهیچه ها، انعطاف پذیری و آگاهی لازم به منظور پشتیبانی از حرکات موثر و دلپذیر انجام می شود.

پیلاتس یکی از معروف ترین سیستم های ورزشی در کشور است. به نظر می رسد که همه افراد یا در حال انجام پیلاتس هستند و یا علاقه دارند که برنامه ورزشی پیلاتس را شروع کنند. در حقیقت یکی از بهترین نقاط مثبتی که برای پیلاتس وجود دارد این است که گستره وسیعی از افراد را در بر می گیرد.

مهم ترین فواید این ورزش عبارتند از : قوی تر شدن، بلندتر شدن، لاغر شدن و توانایی بالاتر برای انجام هر کاری به آسانی.

افراد ابتدا با روشی هدفمند، کنترل کامل جسم خود را در دست می گیرند و سپس از راه تکرار کامل حرکات آن به شیوه تدریجی ولی پیشرفت کننده به یک نوع هماهنگی طبیعی دست پیدا می کنند.

کنترولوژی باعث پرورش هماهنگ اجزای بدن می شود، حالت ها و حرکات نادرست بدن را اصلاح می کند، نیروی حیات را به بدن بازمی گرداند و توان ذهنی را افزایش می دهد. انجام این ورزش، پرورش جسمانی را به ایده آل نزدیک می کند.

این ورزش بین مغز و بدن، هارمونی فیزیکی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سنی بالا می برد.

از آنجا که این ورزش در حالت های ایستاده، نشسته و خوابیده بدون طی مسافت و پرش و جهش انجام می گیرد، آسیب های ناشی از صدمات مفصلی را کاهش می دهد، زیرا حرکات این ورزش با اجرای تنفس عمیق و انقباض های عضلانی انجام می گیرد.

 

پایه گذار ورزش پیلاتس

پیلاتس روشی از تمرینات ورزشی بود که در سال 1920 توسط ژوزف پیلاتس به وجود آمد.

لازم به ذکر است که این رشته ورزشی از سال 1385 توسط سرکار خانم بهاره عطری وارد ایران شد. ایشان هم اکنون رییس و بنیانگذار انجمن ورزشی پیلاتس است.

 

ورزش پیلاتس برای تناسب اندام

قوای بدنی در پیلاتس

زمانی که از طریق پیلاتس ورزش کنید، هسته ماهیچه ها قوی می شود و کارها را به خوبی و آسان تر انجام می دهند. آنها پشت سر هم با ماهیچه های سطحی بالاتنه کار می کنند تا ستون فقرات و حرکت ناشی از آن را هدایت کنند. زمانی که هسته ماهیچه ها را توسعه می دهید، میزان پایداری از کمر به بالا را نیز افزایش می دهید.

لذا پیلاتس برای افرادی که از درد کمر رنج می برند، می تواند مفید باشد. زمانی که ستون فقرات به طور مناسب پایدار باشد، فشار روی کمر از بین می رود و بدن قادر خواهد بود که به طور آزادانه با حرکات موزون، حرکت کند.

 

اصول مهم در پیلاتس

اصول مهم پیلاتس برای رسیدن به نتیجه مطلوب عبارتند از :

مرکز گرایی، کنترل، جریان داشتن، تمرکز و تنفس.

ورزش پیلاتس همیشه تمامی تکیه خود را بر روی کیفیت گذاشته نه کمیت. شما این موضوع را درخواهید یافت که این ورزش بر عکس ورزش های دیگر، دارای تکرار بیش از حد هر حرکت ورزشی نیست. انجام هر کدام از حرکات به طور کامل و با دقت در این ورزش باعث می شود که نتیجه دلخواهتان را در مدت زمان کوتاه تری به دست آورید.

پیلاتس یک روش منحصر به فرد ورزشی است و تا زمانی که اصول اولیه آن رعایت شود، متمایز از دیگر ورزش ها خواهد بود.

کسانی در ورزش کردن موفق می شوند که بتوانند هسته ماهیچه هاشان را به کار بیندازند و در پیلاتس این کار صورت می گیرد.

 

فواید تمرینات پیلاتس

* تقویت سیستم ایمنی بدن

* بالا بردن قوای بدن و آزاد سازی افکار منفی از ذهن و فکر

ورزش پیلاتس

* کاهش دهنده دردهای مهره ای و کمر

* ایجاد کشیدگی در ظاهر اندام

* به وجود آورنده شکم صاف و کمر باریک

* انعطاف پذیری و ایجاد تعادل

* افزایش تحرک مفاصل

* حجیم کردن فضای ریه و افزایش قابلیت تنفس

* تقویت سیستم قلبی- عروقی

* افزایش دامنه حرکات مفاصل و عضلات

* از بین بردن درصد جراحت و آسیب پذیری

* داشتن خواب بهتر

* کاهش استرس و عصبانیت و خستگی

 

پیلاتس برای چه کسانی مفید است؟

- برای تمام خانم ها و آقایانی که به تناسب اندام و وضعیت عمومی جسمانی خود علاقه دارند.

- ورزشکاران، به خصوص افرادی که به علت داشتن حرکات یک جانبه صدمه دیده اند.

- افرادی که دارای دردهای پشت مداوم هستند.

- افرادی که پس از یک دوره نقاهت می خواهند، دوباره زندگی پرنشاطی داشته باشند.

- سالخوردگانی که می خواهند زندگی فعالی داشته باشند.

- افرادی که می خواهند از پوکی استخوان جلوگیری کنند.

- افرادی که دچار بیماری های روحی- روانی و خستگی های ناشی از آن هستند.

- افراد چاق و اصولا افرادی که با وزن خود مشکل دارند.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

در پارک‌ها، کاربری ورزشی به عنوان یکی از اولویت‌ها و نیازهای شهری زاهدان برای جذب مخاطبان جوان، ضروری است و با توجه به اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان به دلیل وجود زمین بالقوه و بالفعل پارکی و فضای سبز، حضور گسترده‌ای در تمامی سطح محلات شهر دارد، می‌توانیم با احداث زمین‌های ورزشی پرمخاطب و کم هزینه مثل مینی فوتبال به جذب جوانان در بخش ورزش کمک کرده باشیم.

وی افزود: تاکنون نزدیک به 28 هزار متر مربع فضای ورزشی در قالب 12 زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال، مجموعه صخره‌نوردی و مجموعه‌های بدنسازی پارکی و بیش از 8مجموعه ورزشی والیبال و بسکتبال در سطح پارک‌های زاهدان از سال 87 با هزینه 12 میلیارد ریال آماده‌سازی شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان در زمینه وجود زمین‌های ورزشی در پارک‌ها نیز گفت: رویکرد ما عمدتاً در بحث توسعه ورزش غیرحرفه‌ای در پارک‌ها است به نحوی که همه اقشار جامعه بتوانند از امکانات پارکی برای نیازهایشان از قبیل تأمین اوقات فراغت، شادابی و سلامتی استفاده کنند.

مرعشی بیان کرد: البته ما این آمادگی را داریم که در یک نشست و جلسه برای ارتقاء ورزش حرفه‌ای هم بتوانیم امکاناتمان را در اختیار بگذاریم.

وی در زمینه توسعه ورزش همگانی در سطح پارک‌ها گفت: رویکرد ما در شهرداری، توسعه ورزش همگانی مانند دو میدانی، ورزش صبحگاهی، نرمش و دوچرخه‌سواری است و هم‌اکنون نیز تعداد زیادی از شهروندان در صبحگاه‌ها از اماکن ورزشی پارک‌ها که توسط شهرداری آماده‌سازی شده است، استفاده می‌کنند و ما این آمادگی را داریم طی تعامل با اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای استفاده هر چه مطلوب‌تر از فضای پارک‌ها در راستای توسعه ورزش همگانی برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان ادامه داد: یکی از رویکردهای ما در بحث طراحی و مدل‌سازی پارک‌ها به طور مشخص به امر ورزش اختصاص دارد تا شهروندان ضمن حضور در پارک‌ها حداکثر استفاده را در امر ورزش داشته باشند و در چند سال اخیر نیز اقدامات خوبی در سطح شهر در این زمینه انجام شده است.

مرعشی افزود: توسعه اماکن ورزشی در سطح پارک‌های جدید، بازسازی و کیفی‌سازی پارک‌های قدیمی به نحوی که به طور مشخص موضوع ورزش نیز در آنها طراحی شود از مهمترین برنامه‌های سال‌جاری است.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ